5 dobrych praktyk na dobry początek Zostaw komentarz

Wygląd Twojej oferty , podobnie jak strona Twojego sklepu, to Twoja wizytówka na Denarach. Dobrze przygotowana pozwoli Ci, oprócz wyróżnienia spośród pozostałych sprzedawców, jeszcze bardziej podkreślić wartość Twojego produktu lub usługi.

Przekłada się to bezpośrednio na wyniki sprzedaży. Podam Ci kilka wskazówek jak możesz ulepszyć Twoją ofertę.

1. Tytuł oferty

Podaj dokładną nazwę produktu lub usługi, którą sprzedajesz. Jeśli chcesz, aby oferta cieszyła się większym powodzeniem, użyj słów, które Kupujący najczęściej wpisują do wyszukiwarki. Nie używaj WIELKICH LITER ani wykrzykników (!), dzięki nim Twoja oferta nie stanie się ani bardziej czytelna czy atrakcyjniejsza.

Zły przykład:
NAJLEPSZA KSIĄŻKA DLA MĘŻCZYZN!!!

Dobry przykład:
Dzikie serce – tęsknoty męskiej duszy.

2. Zdjęcie

Dobre zdjęcie nie tylko wiernie odzwierciedla wygląd danego produktu, ale również podkreśla jego walory. Badania pokazują, że jest to jeden z głównych powodów w podejmowaniu decyzji zakupowych. Jakie warunki musi spełniać zdjęcie, aby uznać je za atrakcyjne? Musisz zadbać o 3 sprawy:

  1. Jakość – ostrość, odpowiednia rozdzielczość (wielkość) oraz nasycenie kolorów to podstawa.
  2. Aranżacja – oferty w katalogu najlepiej prezentują się na białym tle. Pozostałe zdjęcia powinny przedstawiać produkt w kontekście jego użycia, np. osoba pijąca kawę z kubka, obraz na ścianie, poduszki w salonie itp.
  3. Detal – należy przedstawiać detale produktów jak np. faktura odzieży, jakość nadruku, wygląd guzika lub kieszonki w plecaku. Często to one są powodem, dla którego ktoś chce kupić nasz produkt.

Najlepiej do wykonywania zdjęć jest zatrudnić profesjonalne studio lub fotografa. Nie trzeba wtedy martwić się o ich odpowiednie przygotowanie. Często jednak jesteśmy w stanie wykonać takie zdjęcia sami, nawet telefonem. Niedługo postaram się na ten temat napisać osobny wpis.

Zły przykład:

Dobry przykład:


3. Krótki opis

Jest to opis pojawiający się na stronie produktu oraz w niektórych widokach w katalogu produktów. W związku z tym oraz w związku z nazwą tego opisu, powinien być on przede wszystkim krótki :) Najlepiej jedno zdanie zawierające istotę i sedno oferty.

Zły przykład:
Rozmiar: S, M, L, XL

Dobry przykład:
Koszulka dla prawdziwych miłośników św. Faustyny.

4. Długi opis

Unikaj długich i wielokrotnie złożonych zdań, które nie zawierają w sobie konkretnych informacji. Postaw na dokładne przedstawienie sprzedawanej oferty mówiąc językiem korzyści. Podziel tekst na akapity oraz wypunktowania – będzie bardziej czytelny.

5. Atrybuty

Jeśli Twoja oferta wymaga podania specyfikacji technicznej, to powinna ona zostać wpisana za pomocą atrybutów. Podając kolor, rozmiar, format itp. ułatwisz Klientowi decyzję zakupową. Jeśli skorzystasz z parametrów globalnych, dodatkowo łatwiej będzie można odszukać Twoją ofertę w katalogu.

Obiecuję…

Mam świadomość, że “dotknąłem” tylko niektórych tematów. Dlatego obiecuję, że napiszę osobne wpisy wyjaśniające szczegółowo te zagadnienia. Mam nadzieję, że Twoje oferty stosują się do podanych przeze mnie praktyk. Na wszelki wypadek życzę powodzenia w poprawkach – Kupujący z pewnością je docenią :)

Dodaj komentarz