opis produktu

Jak robić dobry opis produktu? Zostaw komentarz

Prowadząc sklep internetowy dość często zapominamy o dobrej prezentacji naszych produktów. Często wydaje się nam, że samo posiadanie produktu i wrzucenie go na portal do sklepu internetowego wystarczy. To jednak stanowczo za mało. Coraz częściej zwraca się uwagę na to, aby sklepy posiadały dobry opis produktu. Co to oznacza? I dlaczego ma to aż takie znaczenie? Postaram się w kilku zdaniach odpowiedzieć na te pytania w dzisiaj wpisie.

Dlaczego opis produktu jest tak ważny?

Aby odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego rzetelny opis produktu jest istotny pokuszę się o bardzo proste porównanie. Idąc do sklepu, aby wybrać książkę, płytę czy maskotkę już na wstępnie jesteśmy w bardzo dobrej sytuacji. Widzimy dokładnie jak on wygląda, jakie ma wymiary, jaką ma fakturę, jak wygląda jego powierzchnia. Z samego faktu pójścia do sklepu stacjonarnego widzimy możemy ocenić wszystkie atuty danego produktu. Drugą bardzo ważną rzeczą jest to, że w każdej chwili możemy porozmawiać z ekspedientką, która udzieli nam precyzyjnie odpowiedzi na wszelkie nurtujące nas pytania.

opis produktu

Opis produktu w sklepie internetowym

W sklepie internetowym, który posiadamy ważne jest, aby pisząc opis produktu ująć wszystkie aspekty, o którym pisałam powyżej. Kupujący wchodząc do naszego sklepu musi czuć się obsłużony, tak jakby był przy nim sprzedawca, który odpowie na każde pytanie. Opis musi być także tym, co zachęci do zakupu. Najlepszym sposobem an to jest to, aby wczuć się w kontakt z potencjalnym klientem i w tym co piszemy, opowiedzieć o produkcie, przedstawiając wszystkie parametry, zalety i atuty.

Prosty i precyzyjny opis produktu

Rozpoczynając proces tworzenia warto na początku uświadomić sobie, jak wygląda nas produkt, jakie ma zalety i kto z niego może korzystać. Odpowiadając sobie na te pytania o wiele prościej będzie nam stworzyć opis produktu. Przy tworzeniu treści pamiętaj o tym, żeby opis był sformułowany prostym językiem. Nie używaj zdań wielokrotnie złożonych . Twoim celem nie jest także stworzenie eseju na temat danego produktu. Używaj jednak dużo przymiotników, przysłówków, które mają bardzo dobrą funkcję “opowieści o produkcie”. Pisz o tym jak rzecz wygląda, jaką ma długość, szerokość, wysokość, kolor, odcień – to wszystko, co Twój kupujący zobaczyłby w sklepie stacjonarnym , biorąc produkt do ręki. Opis zalet produktu bardzo dobrze działa na pobudzenie wyobraźni kupującego.

Opis produktu musi być prawdziwy

Pisząc opis produktu warto wziąć pod uwagę jedną rzecz. Mów prawdę, nie kłam! Nie wyolbrzymiaj zalet produktu, nie przesadzaj jeśli opisujesz jego funkcje i możliwości. Po prostu mów prawdę, ale niech będzie to tzw. język korzyści, np. jeśli robisz opis książki napisz, że twarda oprawka daje możliwość transportu bez uszkodzenia książki. Pamiętaj także o precyzji. Odnoś się do konkretnych cech produktu, które chcesz zaznaczyć.

Opis produktu jako odwrócona piramida

Nie wiem czy kiedykolwiek słyszałeś, ale duże znaczenie ma także, aby opis produktu edytowany był według zasady odwróconej piramidy. Na samym początku piszemy o najważniejszych i kluczowych cechach produktów i stopniowo przechodzimy do tych mniej ważnych, np. że produkt posiada wygodne i praktyczne opakowanie, w którym można go trzymać. Zasadniczo najważniejsze cechy produktu, są najbardziej pożądaną informacją, której poszukuje klient. Dlatego chce ją otrzymać na samym początku. W przeciwnej sytuacji może stracić zainteresowanie przedmiotem.

I na koniec sprawdź, czy opis produktu jest poprawny językowo

Często jak czytamy opis produktu widzimy w nich bardzo dużo błędów, takich na poziomie językowym. Dlatego warto nim dodamy opis prześledzić dokładnie tekst, poprawić literówki i graficznie teksty. Dobrze jest też pamiętać o tym, że po pewnym czasie nasz wzrok się męczy i w związku z tym, warto dać komuś innemu tekst do sprawdzenia, żeby wyłapać tzw. literówki.

Czego bezwzględnie trzeba unikać, tworząc opis produktu

Jest 5 takich przestrzeni, których bezwzględnie powinniśmy unikać tworząc opis produktu. Zacznijmy od tego, że często wyolbrzymiamy opisy, czyli piszemy, że produkt jest prześliczny, cudowny, najlepszy na świecie… Na pewno takie frazy nie trafiają do naszych odbiorców. Przede wszystkim dlatego, że nic nam za wiele nie mówią. Drugim błędem jest używanie słów specjalistycznych, których nasz klient na pewno nie zrozumie. Jeśli produkt ma jakąś cechę, która opisuje nie zrozumiałe słowo, należy je po prostu wyjaśnić, tak aby klient zrozumiał wszystkie jego atuty.

Opis produktu a strategia marketingowa

Jeśli mamy swój sklep posiadamy z pewnością jakąś strategię marketingową. Warto zawrzeć ja także tworząc opis produktu, czyli sprawić, aby opis był zgodny z komunikacją z marką. Aby wszystkie ogólne założenia dotyczące produktu były po prostu ujęte w opisie. Drugim ważnym aspektem jest także optymalizacja opisów pod kątem SEO. Samo stworzenie takich opisów daje możliwość ściągnięcia dość dużego ruchu na stronie.

Jaką funkcję mają zdjęcia, tworząc opis produktu

I na koniec może oczywiste rzeczy, ale ważne. Pamiętaj, że jedynym sposobem, aby nasz klient zobaczył produkt są zdjęcia. Dlatego zadbaj o dobre zdjęcia. Na pewno dobrze jest, aby dodane zdjęcia produktów były na białym tle. Obecnie panuje również trend, gdzie zdjęcia ukazują produkty w codziennym użyciu. Warto też nad tym pomyśleć, tworząc treści na swoją stronę.

A jak wygląda to w Twoim sklepie? Podziel się z nami, co jeszcze jest potrzebne, aby opis produktu był poprawny. Czekamy na Twoje sugestie!

Dodaj komentarz