Pomoc dla Sprzedających

Najczęściej zadawane pytania przez Sprzedających

FAQ

Kto może zostać sprzedającym?

Sprzedawać mogą zarówno firmy jak i osoby fizyczne. Sposób rozliczania się z Urzędem Skarbowym zależy od indywidualnego statusu Sprzedającego. W tym procesie Denary nie uczestniczą.

Jak zostać sprzedającym?

Aby sprzedawać na Denarach, należy się zarejestrować.

Jak zmienić dane na moim koncie?

Dane na koncie swojego Sklepu możesz zmienić tutaj.

W przypadku danych logowania, jak np. adres e-mail lub hasło przejdź tutaj.

Jak dodać produkt?

Aby dodać produkt przejdź do katalogu z Twoimi produktami i kliknij „Dodaj nowy produkt”.

Jakie są rodzaje produktów?

Prosty

Jest to produkt nie posiadający żadnych odmian, np. książka.

Z wariantami

Jeśli produkt posiada jakieś atrybuty (odmiany), np. kolor, rozmiar – możemy ustawić dla niego warianty.

W przypadku naszej książki mógłby to być np. rodzaj oprawy: miękka, twarda.

Grupowy

Jest to produkt składający się z kilku produktów prostych. Ta opcja przydatna jest np. przy tworzeniu zestawów.

Czym są produkty wirtualne i do pobrania?

Każdy z rodzajów produktów, może być wirtualny lub do pobrania.

Produkt wirtualny jest niematerialny i ukrywane są dla niego sposoby wysyłki. Może to być np. usługa projektowania graficznego, 1 godzina konsultacji.

Produkt do pobrania daje Klientowi dodatkowy dostęp do pliki po zakupie.

Jak wygląda proces sprzedaży na Denarach?

  1. Założenie konta Sprzedającego
  2. Konfiguracja Sklepu
  3. Dodanie produktów
  4. Zakup produktu przez Kupującego
  5. Realizacja zamówienia przez Kupującego

Komu klient płaci za zamówienie?

Opłata za zamówienie wpływa na konto Denarów. Saldo na Twoim koncie Sprzedającego zostaje zasilone kwotą pomniejszoną o prowizję od sprzedaży.

Zgromadzone w ten sposób środki możesz wypłacić wysyłając odpowiedni wniosek.

Co oznaczają statusy zamówienia?

Twoje zamówienie może posiadać 5 statusów:

  • Wstrzymane – Kupujący złożył zamówienie, ale go nie opłacił.
  • Przetwarzane – Kupujący opłacił zamówienie. Jest to informacja dla Ciebie, aby je przetworzyć, czyli np. spakować i wysłać.
  • Zakończone – zamówienie otrzymuje taki status po jego realizacji. W przypadku gdy produkt jest fizyczny, ręcznie ustawiasz taki status w swoim panelu po jego wysłaniu. Dla produktów wirtualnych (np. plik pdf do pobrania) status zmieniany jest automatycznie po opłaceniu.
  • Anulowane – Kupujący zrezygnował z zamówienia przed opłaceniem go.
  • Zwrócone – Kupujący zrezygnował z zamówienia po jego opłaceniu. Jako Sprzedający zobowiązany jesteś do zwrotu wpłaconej przez niego kwoty.

W jakim momencie mam zrealizować zamówienie?

Jeżeli zamówienie posiada status „Przetwarzane”, jest to informacja dla Ciebie, aby je przetworzyć. Po zakończeniu tego procesu należy zmienić status na „Zakończone”.

Wszystkim możesz zarządzać w swoim panelu na stronie zamówień.

Kto wystawia rachunek dla Kupującego?

Transakcja kupna-sprzedaży zawierana jest pomiędzy Kupującym i Sprzedającym. Zatem to na Sprzedającym spoczywa ewentualny obowiązek wystawienia odpowiedniego dokumentu.

Podsumowując:

  • Sprzedający wystawia rachunek Kupującemu z pełną kwotą sprzedaży.
  • Portal Denary wystawia Sprzedającemu fakturę za korzystanie z usług (np. prowizję ze sprzedaży).

Gdzie mogę ustawić metody wysyłki?

Metody wysyłki możesz ustawić tutaj.

Jakie metody wysyłki mogę zaoferować Klientowi?

Możesz ustawić dowolną metodę wysyłki, np. Kurier, Poczta Polska, List polecony. Dla każdej metody możesz ustawić cenę oraz opcjonalnie koszt dla klasy wysyłkowej.

Czy metody wysyłki mogę ustawiać dla każdego produktu indywidualnie?

W tym momencie nie udostępniamy takiej możliwości. Aby zróżnicować koszt wysyłki w zależności od produktów w koszyku skorzystaj z klas wysyłkowych.

Czym są klasy wysyłkowe?

Klasy wysyłkowe służą do różnicowania kosztów wysyłki konkretnymi metodami dla grup produktów.

Jak ustawić obliczanie kosztów wysyłki w oparciu o klasy wysyłkowe?

Trzeba wykonać dwie czynności:

  • ustawić koszt dla klasy wysyłkowej dla konkretnej metody wysyłki (w edycji metody wysyłki),
  • ustawić klasę wysyłkową dla konkretnego produktu (w edycji produktu).

Ile kosztuje korzystanie z Denary?

Za korzystanie z Denary pobierana jest tylko jedna opłata, która w tym momencie wynosi 9,9% prowizji od wartości sprzedanej oferty.

Prowizja nie jest naliczana od wartości przesyłki.

Co oznacza saldo na moim koncie?

Jest to wartość sprzedaży pomniejszona o wartość prowizji. Taką kwotę możesz wypłacić na swoje konto bankowe.

Wartość sprzedaży to wartość towarów i usług wraz z wartością wysyłki.

Prowizja naliczana jest wyłącznie od wartości sprzedanych towarów i usług.

Jak obliczana jest prowizja od sprzedaży?

Załóżmy, że suma sprzedaży (czyli wartość sprzedanych towarów i usług wraz z wartością wysyłki) wynosi 100 zł. Może być to suma sprzedaży z jednego lub wielu zamówień.

Wartość wysyłki niech dla tego przykładu wynosi 12 zł.

Prowizja nie jest naliczana od wartości wysyłki, zatem podstawą do obliczania wartości prowizji będzie kwota:

100 zł – 12 zł = 88 zł

Obliczamy zatem wartość prowizji 9,9%:

88 zł * 9,9% = 8,71 zł

W związku z tym, że wszystkie wpłaty za zamówienia gromadzone są na Koncie Denary, do wypłaty w panelu sprzedawcy będzie widniała kwota:

100 zł – 8,71 = 91,29 zł.

Otrzymana wartość to: wartość sprzedanych towarów i usług + wartość wysyłki – wartość prowizji od sprzedanych towarów i usług.

Jak mogę wypłacić środki zgromadzone na moim koncie w Denarach?

Środki zebrane na swoim koncie możesz wypłacić tutaj.

Jak zmienić dane do wypłat?

Jeśli chcesz zaktualizować swoje dane do wypłat, przejdź tutaj.

Czy otrzymam fakturę za korzystanie z Denary?

Tak. Pamiętaj, że wystawiamy faktury nie za każdą dokonaną wpłatę, ale raz w miesiącu, za usługi Denary.

W jaki sposób kontaktować się z klientem?

Najszybszym sposobem, aby wysłać informację do Klienta, jest dodanie notatki do zamówienia. Wtedy informacja zostanie wysłana na adres email Klienta wraz z innymi szczegółami dotyczącymi zamówienia.

Możesz również wysłać wiadomość bezpośrednio na adres e-mail Kupującego, który znajdziesz na stronie konkretnego zamówienia.

Gdzie zarządzać "pytaniami do sprzedającego"?

Pytaniami od Klientów, możesz zarządzać tutaj.

Pamiętaj aby szybko odpowiadać na pytania oraz rozwiązywać problemy kupujących. Po zakończeniu zamykaj zgłoszenia, nadając im odpowiednie statusy.